Demanti netočnih navoda u članku Novog lista "Materinstvo bez zakonske zaštite"

U članku "Materinstvo bez zakonske zaštite"  potpisana novinarka netočno navodi da se u prijedlogu Nacionalne politike za promicanje ravnopravnosti spolova autori (točnije: autorice), a očigledno se misli na Ured za ravnopravnost spolova koji se izrijekom ne spominje, ne pozivaju na konvencije Međunarodne organizacije rada (MOR-a) dovodeći navedeno u kontekst bojazni od usklađivanja s pravnom stečevinom EU.

No, iako očigledno nema mjesta za iskaze prozvanih autora/ica ima mjesta za interpretativnu paniku i površno čitanje.

Poštovani,

Molim da objavite sljedeći demanti Ureda za ravnopravnost spolova nastavno na pojedine netočne navode objavljene u   članku pod nazivom "Materinstvo bez zakonske zaštite" objavljen u Vašem listu 12. srpnja 2006. godine:

U članku „Materinstvo bez zakonske zaštite“ potpisana novinarka netočno navodi da se u prijedlogu Nacionalne politike za promicanje ravnopravnosti spolova autori (točnije: autorice), a očigledno se misli na Ured za ravnopravnost spolova koji se izrijekom ne spominje, ne pozivaju na konvencije Međunarodne organizacije rada (MOR-a) dovodeći navedeno u kontekst bojazni od usklađivanja s pravnom stečevinom EU. No, iako očigledno nema mjesta za iskaze prozvanih autora/ica ima mjesta za interpretativnu paniku i površno čitanje.

Naime, Ured (kao i Radna skupina za izradu ovog prijedloga)  nakon zaprimljenih očitovanja  NHS i SSSH  prihvatili su i uvrstili u nacrt prijedloga Nacionalne politike pojedine predložene mjere usmjerene ka unaprjeđivanju položaja žena na tržištu rada, proširili broj mjera u kojima su sindikati su-nositelji njihove provedbe te u poglavlje koje sadrži pregled međunarodnih obveza uvrstili i naglasili značaj Međunarodne organizacije rada i pripadajućih konvencija. U navedeno se svi zainteresirani mogu i osobno uvjeriti uvidom u prijedlog 3. Nacionalne politike na web stranicama.

Nadalje, s obzirom na tvrdnju da su se sindikati digli na noge temeljem „neslužbene informacije“ o otkazivanju pojedinih konvencija MOR-a moglo bi se pomisliti da su sindikati doista neupućeni te da, primjerice, nisu upoznati sa zaključkom Mišljenja Europske komisije o zahtjevu Republike Hrvatske za članstvo u Europskoj uniji iz 2004. godine ili/i sa  stajalištima EK u Izvješću o napretku za 2005. godinu, a to je nešto u što teško mogu vjerovati. Nije valjda da se tek sad počelo proučavati što sve Hrvatska u postupku približavanja EU treba učiniti  na području radnog zakonodavstva.
Upravo je polazeći od svih ovih nedoumica kao i uvjerenja da je, ne samo slijedom potrebe unaprjeđivanja komunikacijske strategije  u procesu pridruživanja (a pri čemu je izuzetno značajna upravo uloga medija)  u Nacrt Nacionalne politike uvrštena  potpuna i jasna informacija o obvezama koje Hrvatsku očekuju u procesu prilagodbe u području jednakih mogućnosti unutar poglavlja 19. Socijalne politike i zapošljavanja pravne stečevine EU. Transpozicija direktiva u nacionalno zakonodavstvo ne znači njihovu bukvalnu primjenu, a Hrvatskoj ostaje da utvrdi nacionalna pregovaračka stajališta pri čemu sindikati, kao socijalni partneri, zauzimaju  istaknuto mjesto.  Upravo je informiranje kao i otvaranje rasprave o procesu prilagodbe zakonodavstva, a ne tek puko udovoljavanje zahtjevima EU,  jedna  od važnih zadaća  ovog prijedloga  Nacionalne politike te bi bilo poželjno da se, uzimajući u obzir ozbiljnost pregovaračkog posla koji nas očekuje sljedećih nekoliko godina, na takav način i pažljivo iščitava.
predstojnica
mr.sc. Helena Štimac Radin



Pisane vijesti